BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

vineri, 29 ianuarie 2010

Un vers si-o nota

Pe principiul something old, something new, pana la urmatorul post de-al meu va ofer:

Un vers (sau mai multe...)

Despre ambitia cuiva de a face alt om din mine

da-ma la remaiat,
du-ma la intors, tese-ma din nou,
zugraveste-ma, pune-mi alt guler,
alta manseta, alt zbenghi,
da-mi alt numar la pantofi,
toaca-ma marunt
si umple-ma cu condimentele moralei tale,
impunge-ma cu o mie de sfaturi,
imprastie-ma in patru vanturi
si vei observa ca acolo unde cad
se umple locul de mine

(Lucian Avramescu)


... si-un cantec!



Poezia am gasit-o acum 2-3 ani si mi s-a parut geniala prin simplitate. Nu abureala, nu nenumarate metafore si figuri de stil, nu sute de pagini de critica si indecizie. Simplu. Si cu happy-end. Nu ca nu as aprecia maiestria marilor poeti, dar deseori frumos e cand zici putin, da' bine.

Cantecul, descoperit foarte recent. La fel, spunem nu tragismului epic si complicatiilor, atat de stil cat si de situatie. Putin soare se poate? (chiar daca afara ingheata sufletul in noi!)

Stiu ca poezia e poate profunda si melodia nu, stiu ca poezia provine dintr-un mediu si melodia dintr-altul, dar si ce daca? Ceva in mintea mea le-a legat, si ceva ce cred ca exista intr-adevar, simplitatea si happy-endul. Macar sa gandesc pozitiv inainte de examen, daca se poate sa nu fie la fel si dupa.

Post negandit mult, deci la fel de simplu, si gandit doar ca ceva cald cand afara e asa frig! Warm up, now!

0 comentarii: