BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

marți, 19 ianuarie 2010

Lucruri mici, mici si foarte mici...

Am un mic joc pentru voi! Da, stiu e putin desprins de subiectul major al blogului, dar hai sa nu ne limitam! Si da, stiu ca apare foarte rapid dupa primul, dar daca o lasam pe maine sigur imi pierdeam ideile si inspiratia.


So... mi-a venit o idee, in timp ce (vorba vine) eram "into the Matrix" (adica studiam)... de fapt nu prea eram acolo - daca mi-a venit in minte treaba ce v-o voi povesti, e clar ca nu imi statea mintea la invatat (finante, "yay!"). De fapt, ca sa fiu sincera de tot, eram in pat cu pisica si ma gandeam la orice si nimic.

Si din orice si nimic s-a aprins o scanteie, o idee (am facut si rima). Pe cand ma gandeam ce frumos si fara griji toarce pisica, si ce multumita pare, mi-a venit in minte urmatoarea chestie: oare care e cel mai simplu lucru care ne poate face sa ne simtim multumiti, sau, de ce nu, oarescum fericiti.

"Cand luam salariul!"... nah, mai tai-o! Mai simplu! "Cand e soare afara!" Ne apropiem, dar SI mai la baza! Ok, ca sa nu dau mii de exemple de gen, din aproape in aproape, uite la ce m-am gandit: cel mai simplu lucru - dus pana la simturile noastre de baza. Incercati sa va ganditi care e cel mai mic lucru care va provoaca o mica, dar esentiala placere si care va da o senzatie de bine... si de ce. Faceti un exercitiu de imaginatie si constientizare de sine si reduceti totul la cel mai mic lucru care va poate face placere. Am sa incep eu, insa inainte, o scurta metodologie:

Initial m-am gandit la 3 chestii, apoi am analizat si mai in profunzime, si am gasit mult mai multe si m-am gandit la 5. Dar apoi, am "recugetat" si am ajuns la ideea unei clasificari (ca tot sunt in tema cu invatatul... si pentru ca ideile mi se pareau destul de importante pentru a nu le scrie, asa ca am gasit o portita de a le scrie pe toate :D). Criteriile sunt, deci, urmatoarele: lucruri simple pe care ti le poti oferi TU INSUTI/INSATI; lucruri simple care sunt CONDITIONATE de alti factori; lucruri simple ce ti le pot oferi CEILALTI din jurul tau.
In final, regula e asa: 3 din fiecare categorie, adica trebuie sa gasiti 9 cele mai simple lucruri care va fac happy-happy, joy-joy!


So, sa trecem la subiect:

1. cand imi gasesc pozitia PERFECTA in pat inainte sa adorm (pentru ca atunci ma pot relaxa complet)
cand trag adanc aer in piept si apoi il las sa iasa incet, incet (pentru ca simt ca parca ma ridic)
cand ma intind si scot un sunet strident (pentru ca ma umple de energie)

2. cand imi dau jos claparii dupa o zi de schi (simt ca ma voi desprinde de pamant ca un balon cu heliu) (conditionat de anotimp)
cand mi-e pofta de ceva si pot sa imi procur EXACT acel ceva (e un rasfat al simturilor gustative) (conditionat de bani, disponibilitatea acelui ceva si lene)
cand simt miros de cafea proaspat macinata sau paine proaspat scoasa din cuptor (2 dintre cele mai placute miasme EVER!) (conditionat de loc)

3. cand ma trezesc cu un gand bun (si neasteptat) in fereastra de messenger sau pe telefon
cand cineva de langa mine (prieteni, colegi, apropiati) se apuca din reflex sa se joace in parul meu
cand cineva (idem mai sus) se gandeste sa imi aduca, cand ne intalnim, ceva bun (o bucata de ciocolata, un fruct, orice)

Eu v-am dat exemplul, acuma astept un micut feedback. N-o fi asa greu sa va desprindeti de stres si de lucrurile mari si importante pentru a va aminti putin de lucrurile alea mici pe care probabil deseori nici nu le mai observati. Puneti imaginatia la flotari, aduceti-va aminte de ce va placea cand nu aveati griji/munca/examene pe cap, reduceti cat puteti din nevoi, pretentii si vedeti cu ce ramaneti!

Spor si... Yes, I do give a crap about little, sweet things. Do you?

12 comentarii:

Anonim spunea...

1. Cafea
Coffee
CafE
(ok, poate exagerez...putin...:P )

2. Cand primesc recunostinta dinafara pentru ceea ce fac
Cand descopar rezultatele muncii mele
Cand simt mirosul de carte veche, de iarba proaspat taiata, de frig sau de toamna

3. Sentimentul acela cand esti luat/a de mana in plina strada si stii ca nu e doar un gest reflex, ci chiar inseamna dependenta de iubire
Placerea cand primesti mici atentii, chiar daca ele nu sunt lucruri fizice cumparate sau facute, ci o simpla vorba frumoasa si dezinteresata
Si nimic nu va batea trairile pe care le-am avut atunci cand pe strada fara motiv o persoana venind din sens opus nu si-a putut stapani un zambet enorm, debordand pe intreaga zona gri de o fericire de copil. Mi-a inseninat intreaga zi si mereu ma simt asa cand imi amintesc.

Anca spunea...

Thank you for your cooperation :))

Sorina spunea...

1.
-cand casc aproape toata ziua – e relaxant.
-cand dau din picioare atunci cand imi place vreo faza dintr-un film
-cand clipesc des si imi “pun” fata de milog in incercarea de a covinge pe cineva o chestie

2.
-cand imi cumpar o carte pe care mi-o doream de multa vreme(conditionat de bani si uneori de loc)
-cand port haine subtiri (conditionat de anotimp)
-cand imi iese un lucru la care m-am chinuit multa vreme

3.
-cand cineva ma atinge usor cu varful degetelor pe mana
-cand oameni la care nu ma astept ma surprind cu diverse chestii aparent nesemnificative
-cand cineva ma face sa rad cu pofta pana ma doare burta

Anonim spunea...

Cum sunt un om cu idei, ma simt restrictionata de spatiul pentru comentarii. Te invit la mine pentru feedback: http://omulnegruavenit.wordpress.com/2010/01/20/omulnegru-se-joaca/

Anonim spunea...

Cand se termina OT-urile :D

Anca spunea...

:)) asta e tot?! is this the best you got, "anonimu'"? :)) nu pot sa creeed!

georgyiris spunea...

oki, oki, I won`t...
Deci...
1.- Când mă trezesc dimineaţa şi mă miorlăi prin pat încă vreo 10 minute (chiar miorlăi)
- Când mă apucă prin casă şi dansez pe orice melodie
- Când îmi amintesc ceva amuzant pe stradă sau în locuri publice şi încep să râd de una singură

2. - Cand stau ca laşca la soare
- Prima zi la mare
- După ce stau toată ziua în apă, şi seara mă pun în pat, parcă încă plutesc

3. - Cadouri, cadouri, cadouri, de la oricine, oricând, orice
- Un banc nou şi super fain
- Când cineva îmi spune că i-a fost dor de mine
Ufff, task completed!

Anca spunea...

@georgyiris: haha... multumesc frumos! doua chestii.. 1. ce e o lasca?!
2. I miss you! :D

georgyiris spunea...

ooofff, ooff, ardeleanco! (ma scuzi, ardeleanco care esti :))), lasca este un termen specific zonei din care ai iesit din ou, si inseamna taietel de-ala luuung. Capisci?
Miss you toooo... sob sob

Michael spunea...

No apăi, hai să fac și eu o listuță (că doar nu aș vrea să îmi "moară pisica, plantele și erecția" :P)

1.
- Muzică (în special metale). Nu aș putea trăi fără;
- Ciocolată - deși văd că e un clișeu deja;
- Bloguri - îmi place să stau și să vegetez citind gândurile altora;

2.
- Ninsoarea - întotdeauna mi-a plăcut să mă plimb prin ninsoare, când e frig... (evident, pot avea oricând parte de așa ceva);
- Să mănânc file de pește gătit la grătar la iarbă verde (condiționat de vreme, timp liber, lume cu care să merg etc);
- Să gătesc împreună cu cineva (dacă n-am cu cine să stau în bucătărie să experimentez, prefer să mănânc în oraș);

3.
- Când cineva îmi oferă un masaj bun pe spate. Sunt în stare să fac crimă pentru așa ceva :D
- Când îmi apreciază cineva comentariile care le mai înșir pe bloguri;
- Când îmi oferă cineva compania la o plimbare fără a avea un motiv anume.

J Mihai spunea...

Eh, pentru ca se lasa cu un comentariu prea lung, te mai spamez o data.

http://www.jmihai.ro/blog/noua-lucruri-simple/

Offtopic, oare de ce codul de verificare pentru postarea comentariuui e " poula " ? imi scuzati franceza!

Anca spunea...

@ Mihai J. - spam me, spam me good :P