BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

luni, 1 februarie 2010

Subtilitati...

... Si curiozitati! Nu, nu vor fi curiozitati de genul "stiati ca...". E mai mult un "va spun eu ca...!"... "si va intreb si pe voi daca...". Stiu, va puneti deja intrebari ("Ca... ce?! Daca... ce?!") dupa ce cititi ambiguitatile astea.

No, hai ca va povestesc! Stiu ca treaba cu campania electorala a trecut deja de mult, totul a fost savurat, fumat si ingropat si ne-am intors la programele plictisitoare de la TV care ne vorbesc doar de crime, furturi, intamplari stupide, in ce pozitie s-a mai fotografiat nu stiu ce vedetisma si cu ce isi mananca sandwisul "fat-free" de dimineata, cutremure prin Haiti, etc etc. Blah, bohohooooriiing! Nu tu o "vorba de duh" intepatoare, nu tu o persoana publica care sa mai plesneasca un copil, nu tu rumoare, nu tu scandal, nimic, nada, niet! Lumea e plictisitoare din nou, asa-i? Chiar si portocaliul, rosul si galbenul s-au dus de pe ziduri, usi de scari de bloc, autobuze, panouri.

Insa ceva nu s-a dus, se pare, si acesta va fi obiectul prin care doresc sa reinvii putin "nostalgia" decembrista de anul trecut.

Ce sa fie, ce sa fie? Va "racontez" acuma. Pe cand era marea valva electorala anul trecut, cum ma plimb eu catre casa, observ pe stalpi, cosuri de gunoi, peste tot in locuri publice, niste stickere! Stickere ce contineau imaginea unei mari personalitati romane, un citat al acestora si o bulina cu "Voteaza!". Interesant, mi-am zis, in prima faza, in care le-am vazut doar trecator si le-am bagat in seama la fel de trecator. Ma gandeam ca e o initiativa interesanta pentru a sprijini un proces public important.

Dar pe cat ma plimbam mai mult, varietatea ipostazelor crestea, si la fel si spiritul meu de observatie si interesul fata de initial presupusa "buna intentie". Si stau si ma uit! Si ma gandesc putin (nu trebuie sa te gandesti mult, sunt destul de evidente, eu initial am vazut cateva mai subtile si din nebagare de seama, dezinteres, graba nu le-am dibuit)!

Ok, bulina portocalie, cu scris violet... scrisul la fel de portocaliu, unde indeamna! Hmmm, o coincidenta poate! Apoi citesc cu mai mare atentie citatele (pe care le veti vedea in poze, nu va stric emotia descoperirii)! Okaaaaayyyy... ceva imi miroase a putred... cred ca a campanie putreda!

Eu sincer nu cred ca acele stickere sunt legale si ca fac (sau au facut, mai bine zis!) parte din campania oficiala. Cred ca ori sunt puse la decizia personala a unor fani, care au avut avantul activist de a sustine "portocala mecanica" prin mesaje subliminale (mai mult sau mai putin), ori sunt comandate la fel de subliminal de oficialii din partid!

In orice caz, ceea ce sporeste cel mai mult, in parerea mea, marsavia, este faptul ca se scot total din context vorbele celor mari, ele fiind adaptate in scopul unui atac nesimtit la adresa partidului oponent! Nu ma bag in discutii fara sfarsit de gen "care are dreptate si care nu", "care-i 'al bun si care-i 'al rau", pentru ca mie mi se pare ca oricum sunt "varza de Ciorogarla" amandoua! (cred ca e clar pana acuma ca vorbim de "portocale" si "rosii", nu?)

Ceea ce ma deranjeaza (pe langa faptul ca presupun ca sunt neoficiale si ilegale) e ca nu se duce o campanie demna, ci se foloseste principiul "sa moara capra vecinului!" sau "sa sapam groapa altuia, in orice fel" ca poate asa parem noi la suprafata; sau, fara proverbe si zicatori, sa taram pe cat putem de mult in noroi. Nu sa ne batem sustinandu-ne calitatile, ci desenand mii de sageti catre rahatul altuia.

Macar de ar fi gasit o cale originala si gandita de mintea lor de a face asta (nu ca asta ar face lucrurile mai "parfumate", dar zic si eu!). Dar nu, au folosit pana si cultura romana in salata de Ciorogarla! Au ales ce au vrut, au imbibat-o in sos de excremente (sa vorbim academic!), au condimentat-o subtil si ne-au servit-o! Pofta buna! (si sa va stea in gat de nu va prindeti de ce trebuie sa faceti!)

Inca mai am "bucuria" sa ma intalnesc cu aceste stickere prin Manastur, mai ales! Sunt pe aproape fiecare stalp sau cos de gunoi (in loc sa fie IN el) si vad ca nimeni nu prea le da jos. Vor fi in final spalate si dezlipite de intemperiile vremii. Observ insa ca prin centru nu mai sunt. Si tin minte ca parca le-am ginit si pe acolo, cand era vremea lor. Ce sa-i faci, "curatenia" nu ajunge la mai mult de 4 statii de centru, se pare...

Acuma, curiozitatea mea, ca tot vorbeam la inceput de ea: voi ati mai intalnit pe alte meleaguri astfel de "dubiosenii" marsave si publice? Preferabil orase mari, ca nici nu vreau sa ma gandesc la ce s-a intreprins prin sate si comune... Sau Clujul a fost privilegiat si "onorat", poate din anumite "motive" (B to the O to the C!)?

Share a "don`t give a crap about political dignity" with me! Preety please? With a Ciorogarla salad on a top?

PS: Enjoy! :)

5 comentarii:

ocsike spunea...

Lasă că avem Flacăra violet,Bercea Mondialul, viitoarele proteste, criza financiara, somajul etc, etc...
Alea erau mesaje subliminale... Fond portocaliu cu scris violet? :D pe terenul lui Boc Poc cel mic? Nu prea par subtilități...

Anca spunea...

hehe... eu doar recent am aflat si semnificatia violetului, si aia mi-a confirmat chiat tot :)) chiar ma intrebam prima data cand le-am vazut: de ce tocmai violetul ala tipator? ca arata ca o reclama la detergent prost! dar apoi am aflat :D

Unknown spunea...

Eh da-i pace .. nimic nu ma mai mira. Ca idee, campaniile de teasing mi se par geniale si cu siguranta au efect, DAR sa fie folosite in alte scopuri decat cele politice.

Astept momentul cand pur si simplu NU O SA MAI OBSERV stickerele, afisele si mai stiu eu ce alte metode de convingere. Da-i dracu pe toti.
He he sunt optimista, nu?

Anca spunea...

@ Andra: eh, le spala ploaia pana la urma... sau daca nu, le spala urmatoarea campanie... si tot asa :))

Anonim spunea...

Pe langa stickerele astea cat de cat mai "andarcavar", in plina campanie politica ma plimbam pe eroilor. Da, acolo unde rosiile, portocalele si alte fructe si legume isi au corturile si baga cu boxe mari si multi vati. Asa pe fata, fara pic de rusine, ghici ce aud? "Daca te-ai saturat de Iliescu, daca il urasti pe Ceausescu, nu te intoarce in trecut! Voteaza ". Mai mult sau mai putin citat exact, insa ideea este ca aceste campanii devin intr-o penibilitate extrema anti-campanii, iar etica parlamentara chiar devine un oximoron menit doar sa provoace hohote de ras. Avem conducatorul pe care ni-l meritam, din pacate.